Thursday, July 29, 2010

kereta lama babah

salam alaik. lama dah rasanya blog ni dbiar. maka, jadi la terbiar..
kisah nye malam2 camni, mengadap laptop smbil surf2..ntok preparation interview esok..
soklan mcm exam plak tuh, gigih aku bukak w3school balik. ekeke.
n then, tgk2 logic ang algo...(buat sedap kan hati je..)

then, tgh2 duk ngadap cik laptop, babah tnye, interview company mane, kat mane,
then aku jawab la, kat Hotel Hilton, level 6.
ayah aku muka da berubah..."asal kat hotel plak? level 6 tu bilik ke meeting room?"
"emm, xtaw la bah..xmasuk lagi, so, xtaw la lagi bilik ke, meeting room.."
then babah smbg lagi.."kalau bilik hotel, kakak jangan masuk tau"
aku tepuk dahi! haiyaa....apekahh??

then, berlalu ke luar rumah...tmpt aku park kete tghri td..
kete proton saga lama, kaler hijau terparking megah d ctu.
itu la kete yang ak duk usung ke hulu hilir skang,
nk g interview ke, soping ke..sume2 la.
babah cek2 kete...
(dalam hati aku, alamak! da lame x cek kete~)...terus kuar follow babah g kat kete..
then belajar la plak pasal enjin kete memalam buta nie..
ap function itu, ap function ini..minyak enjin, bla3...

then...
lepas da setel sume, aku duk dalam kete tu....tgk keadaan kete tu..mmg da uzur jugak..tp sgt bnyk berjasa kete tu..
aircond die x function dah, bile aku tarik handbrake pon, xdek lampu dah kat dashboard die. hihi..mmg old school abes la..tp enjin die tahan, bunyi pon boleh tahan..vrooom3..
teringt kembali masa aku kecik2 dlu...kemain suke bile babah bawak balik kete nie..time tu, bile da ad kete saga ni, rasa cm bes gile la..sbb kawan2 suke na kutuk2 kete lama ayah aku yg kaler merah dlu..bile pk balik...smp skang kot, ad je yg kutuk2, eh, org tu bawak kete cmni la, mesti xbrpe nk kaya la..itu la..ini laa...penting ke sume tu? it juz kalau da takat itu kemampuan org tu, sape kite nk judge kan? xdnafikan...kami pon bukan datang dari family yg kaya2 pon.. nk kate family vacation tu mmg x penah wujud la dlm kamus family kami nie...bile d ingat2 balik, skang nie la..baru nmpk ok sket family kami. anak2 da besar, babah da xconcern sgt, cause 3 org anak die da lepas...tggl 2 je lagi..

*tbe2 mode nk menulis da abes* --sbb ramai start buzz me-- alaaa....

one more things...nk update sbnr nye blog nie. nk tukar skin, n update links. penat la..nk bace blog cik kiah, g menggagau ke blog azim. haha. nnt la..bile den rajen, den update..

btw, bakal ke penang hari isnin lepas lala abes keje. sbb bakal bergraduasi next week~ wohooo~

okies. sile sedar diri bahawa anda ada interview esok ok. harap maklum! sile bergegas kemas barang~

note kecik : td interview kt citibank, sok kat hotel hilton, pas grad kne g lapor diri kat encik jpa. harap la x clash.

doakan saye ye sume. bai!

1 comment:

Anonymous said...

hihi
dulu sye juge perlu bukak blog inche azim!hehe

best of luck kak sal! byknye intrviewww
=))