Monday, July 27, 2009

peluh2.....H1N1

okessssss.....skang aku dgn baju hitam, kain songket..d penuhi peluh satu badan...
dan aku berade dlm keadaan superb fed up!!!
y? juz received call from kak aisyah kul 10 tadik..
salwa, balik bilik skang..kite kne pndah bilik...
bilik kite kne d jadik kan tmpt kuarantin pelajar suspected H1N1!
WHAT THE FISH!!! ow-key!
pergh..aku kabut2 balik bilik..xdek org pon..
nmpk pkcik2 kat bawah dah pgg tape caution..merah-putih itu..
okayy..
kol kak aisyah..xdek pon org kak aisyah~
"dtg office syg.." kate kak aisyah..okeh..
dgn menekan pedal ala2 nk race, aku gerak ke lembaran's office..
masuk2..pergh...sume da pkai mask nie..
pe cer...
haa...trus p jumpe kak ton..
ramai ouh nk tkar bilik...
dok sebok2 nk tkar bilik, dtg makcik nurse..
wat cek up dlu...pa diaaa..
aku nk kunci bilik baru dlu...
"kami nak p balik nie, cek dlu.."
aduyai..pegi jela..
termometer spanjang jari telunjuk memasuki mulutku..
"ok, sihat"
kan aku da kate....haa..then, nk p amek kunci...
ade sorg wanita ini..yg aku kire berkuasa laa..sdg membebel2..
jgn bebankan staff2 saye, skang awak p balik bilik dlu..kosong kan bilik awak dlu..nnt pasal bilik kite cite laen..demmmmmm...aku nk tido mane malam nie..
aku balik bilik..sume da kecoh2..kmas brg2..penpaham la...pompuan..brg dorg x hengat punye..
aku angkat haversack..masuk ape yg patut..bju kurung 3 helai..suar, tracksuit..
pape yg ptut..angkt, 3 kali..trun naek..setel~
bnyk sbnar nye yg aku tgglkan. buku, heater, maggi, sudu garpu..bnyk gler..
lantak..aku da malas nk pk, malas nk amek pusing...
yg len mmg dorg clear seclear2 nye...
aku mohon doa, yg d kuarantin tuh, x bukak loker aku yg bekunci..
x usik brg2 aku atas meja..
haish~ saba2...
mlm nie aku nk tido mane...~
huu~
no internet..
ouh! oukey..
doa kan aku ow-key...
sbb aku skang tgh panas...luar dan dlm..

3 comments:

sweetpearl24 said...

waaaa... saye memahami perasaan cik pelangi...mmg menguji kesabaran btol
saba ek...boring2 datang la bilik saye...ngheee~~

nikillas said...

wah3.. jangan bebankan staff2 saya.. tapi tidak bebankan pelajar plak ye.. kau kan bayar untuk bilik tu.. hak pengguna perlu di jaga.. haish..

anisomelia said...

hurm...tc cik selwa!
jgn memarah nnt hart attack!
x bertutup plak usm?
hehehhe