Thursday, August 20, 2009

satu cerita

nak dengar satu cerita x

situasi : dalam LRT

Kelihatan 2 kanak2 kecil berusia dalam 5 dan 7 tahun berkejaran di dalam LRT yang agak lengang, smbil bergelak ketawa riang...di satu sudut gerabak itu pula, kelihatan seorang pemuda yg berusia dalam lingkungan awal 30-an..mamandang kosong ke arah kanak2 tersebut..

di sudut laen pula, kelihatan seorang gadis sdg berbual2 d telefon bimbit..sesekali mngerling ke arah kanak2 tersebut. mungkin terganggu akibat gelak tawa kanak2 tersebut..selang beberapa minit, selepas tamat perbualan...gadis tersebut berjalan ke arah lelaki tersebut..dgn nada yang jengkel berkata.."bapa jenis apa awak nie? x reti langsung nak kawal anak2 awak dalam LRT nie. berlari sana sini..bising.org laen x selesa taw x?"

pemuda tersebut tersentak..terdiam sejnak. terkesan barangkali mendgr teguran gadis tersebut. senyap sunyi seketika. Lantas, pemuda tersebut menjawab..

"Maafkan saya Cik, kanak2 itu baru saja kehilangan ibu mereka beberapa jam yang lalu, saya jadi sesak memikirkan bagaimana untuk memberitahu hal sebenar pada mereka..maafkan saya"..

kelu lidah si gadis tadi.



hurm...manusia..biasa la kan..kadang2 kita rasa, kita taw semua benda. maka, sewenang2 nya memberi pandangan yg kunun2 arif atas "lesen"...kite taw sume benda!

kau lihat, kau pandang, kau beri hukuman. ADILKAH?

3 comments:

Siti Hasanah said...

agak2 la kan.
gadis tu kire men serbu je tu.

sweetpearl24 said...

gadis itu seorang yg panas baran..
huhu...

cian budak2 itu..
tak tahu apa2..
huhuhu..

laki ituh seorang yg berhati dan perasaan..
simpati dengan budak2 itu..
huhuhuhu...

iPai said...

saya rasa, perempuan tuh tgh gadh ngan pakwe die ... hahahahah